Kvalitetspolicy.
Vi ska alltid vara tillgängliga
Kunderna ska erhålla snabb återkoppling
Vi följer lagar och kollektivavtal
Vi har kompetent och serviceinriktad personal
Vi levererar det vi utlovat
Vi äger själva produktionsutrustningen som drivs med egen personal.
Vi strävar hela tiden att förbättra oss.
Vi håller en hög servicenivå
Vi har en modern och ändamålsenlig utrustning
Vi ska lära av våra misstag
Vi har en fungerande avvikelsehantering
Fastställd: 2017-04-02.
Miljöpolicy.
Vi är medvetna att vi verkar i en bransch med stor miljöpåverkan
Vi strävar mot att minska den miljöpåverkan
Vi följer månadsvis upp vår bränsleförbrukning och koldioxidutsläpp.
Vi ger månadsvis återkoppling till våra chaufförer om bränsleförbrukning och vad de kan göra för att minska den.
Samtliga fordon har högsta miljöklassning på motorerna.
Vi planerar själva våra rutter och strävar efter maximera nyttolasten med så få tomkörningskilometer som möjligt.
Samtliga servicar sker på miljöklassade verkstäder.
Vi tvättar endast på godkända tvättanläggningar
Fastställd: 2017-04-02.
Trafiksäkerhetspolicy.
Vi respekterar gällande kör och vilotider.
Vi har automatisk tömning av såväl förarkort som massminne, med tillhörande analysprogram.
Vi kräver av våra chaufförer och följer upp att gällande hastighetsbestämmelser respekteras.
Vi har en väl kommunicerad antidrogpolicy.
Vi har nya och välskötta fordon.
Vi har policy för säkerhetskontroll före och efter körning.
Vi använder endast nya däck (ej regummerade) med minimum rekommenderat mönsterdjup.
Vi har policy som förbjuder textläsning och textskrivning i mobiler och surfplattor under körning.
Vid telefonsamtal används alltid ”handsfree”
Vi använder alltid bilbälte.
Fastställd: 2017-04-02.